Alan ihan tosissani uskoa, että tämä flunssa on tullut jäädäkseen. Niin hyvin se tuntuu täällä viihtyvän. Olen jopa käynyt lääkärissä, ja se on paljon se - kaiken kukkuraksi siis turhaan. Minulla on vain "sitkeä virusperäinen infektio", kyllä se siitä ehkä juhannukseen mennessä paranee. Ehkä. Luultavasti olen duggoinen vielä ensi vuoden joulunakin, hemmetti. Tai niin kauan pyyhkii hyvin, kunnes nasolinin vaikutus lakkaa. *nyyysk*

Toiseksikin, mie olen tullut auttamattomasti sitten vanhaksi kävyksi. Voi minua. Tai pakko sen on sitä merkitä, kun kulkee ihmisten ilmoilla ympäriinsä Kuomissa + villasukissa, ja ostaa PIPON. Juu. Mutta kuulkaas, kyllä se pipo on sitten mainio kapistus. Mulla ei eläessäni ole ollut niin lämpöinen olo, kuin eilen pipo päässä iltalenkillä. Viimeksi olen moista asustetta käyttänyt joskus 12-vuotiaana suunnilleen. Ehkä se selittääkin jotain... 

Joulu tulla jolkottelee, ja meillä on kaikki vielä täysin vaiheessa. Eilen sentään paketoin pari lahjaa...  no, suurin osa onkin tosin paketoitettu (onko se sana noin?) jo kaupan palvelussa, luojan kiitos. Siivoamista tai mitään sellaista en ole ehtinyt edes tuumailla. Lasten kanssa leivottiin sunnuntai-iltana sentään joulupipareita, ja niistä tulikin kiintoisia - meillä on kotona koko joukko raajarikkoja piparipoikia ja -tyttöjä. Mutta eipä tuo makuun vaikuta. Ja Isosisko koki onnistumisen iloa, mitäs siitä nyt jos ne ei ihan täydellisiä ole. Pikkuveli kerkesi leivontaoperaation aikana saada sen tuhannen kiukkuparkuraivaria, ihan perinteisestä syystä ettei saanut syödä kaikkea taikinaa. Tosi mälsä äiti silläkin rassulla. 

Joulukuusi saapuu meille tänään, ihan omasta perämettästä :-), heh, se metsä on niin pieni että siinä mitään perää edes ole. Ukki sen kuitenkin siis meille käy tuomassa, perinteiseen malliin. Kinkku saadaan lahjaksi myös perinteiseen malliin anopilta, eiköhän se ilmesty huusholliin torstain tienoolla.

Mutta kun. Mulla ei ole pätkääkään jouluinen olo. Ei niin tipan tippaa. Kai se johtuu tästä tukkoisuudesta sitten, ettei oikein mikään tunnu / tuoksu / maistu miltään. Pöh.