Ajattelin tässä kohta alkaa Isosiskon kanssa kirjoitushommiin - nii-in, joulupukille kirjettä hyvinkin. Voisi välttää sen kamalan ryysisruuhkan joulukuussa, jos olisi viisas, ja hankkisi lahjat ajoissa. Törsätään Miehen veronpalautukset etukäteen, niin ei sitten tarvi miettiä, mihin nekin rahat laittaisi ;).  Tarkoitus ei tosin ole todellakaan ostaa kauppaa leluista tyhjäksi, ei, mutta ne, mitä ostetaan, saisivat olla sitten sellaisia mitä tyttö todella haluaa. Pikkuveli nyt on helppo tapaus. Sen toiveita ovat "Iso aato", ja "Iso rekka" sekä "Iso piipaa-aato".

Voi taivas sentään. Mulla meni tuon alkupätkän kirjoittamiseen ehkä kolmisen minuuttia, jonka aikana sain jo selvittää kaksi riitaa ja komentaa tenavat eri puolille huonetta. HUOKAUS. Eikö ne koskaan opi? Sitten kyllä ollaan niin yhdessä rintamassa, kun äiti komentaa pesulle tai pukemaan.

Mies on juu töissä, tänään sekä huomenna tekee pitkää päivää yöhön saakka. Eilen oli aamusta iltaan keikalla kaukana kotoa. Eli jälleen kerran tuntuu siltä, että eipä tämä mun elo niin hurjasti yh-äidin vastaavasta poikkea. Paitsi että Miehellä on sama osoite kuin meillä...  Ei mutta, oikeasti mie olen kyllä tässä tilanteessa aika hitsin kiitollinen, että töitä riittää, se kun ei ole mikään itsestään selvä asia ollenkaan. Tosin mä en pysty harrastamaan mitään, eikä mulla voi olla juurikaan töitten ja kodin ulkopuolista elämää, kun Miehen työkeikat tulee välillä (=lähes aina) aivan yllättäen, ja mihinkäs minä nuo muksut sitten työntäisin. Ei ole lähellä ketään luotettavaa lapsenvahtikanditaattia, ja mun iäkkäitä vanhempia en tahdo tänne ajattaa varsinkaan pimeällä talvella 20 km päästä jonkun jumpan takia. Sitä en kyllä epäile hetkeäkään, etteivätkö tulisi, mutta kuitenkin. Mutta, ei se mitään. Ei tämäkään elämänvaihe loputtomiin jatku, vielä sekin päivä koittaa kun lapset käy kotona vain kääntymässä ja äipällä ei muuta olekaan kuin aikaa.

Voi hyvä luoja, maailmansotako se on täällä syttynyt  vai mikä mekkala tuolla eteisessä on...  kai se on mentävä erottamaan ne toisistaan taas. Ärh.